Επικαιρότητα
Τα ολιγοπώλια, τα μονοπώλια, τα καρτέλ των πολυεθνικών ευθύνονται για την ακρίβεια και τη διατήρηση των τιμών σε υψηλά επίπεδα PDF Εκτύπωση E-mail

Κ. Πουπάκης: Τα ολιγοπώλια, τα μονοπώλια, τα καρτέλ των πολυεθνικών ευθύνονται για την ακρίβεια και τη διατήρηση των τιμών σε υψηλά επίπεδα

Όλι Ρεν: Με τόνωση του ανταγωνισμού μέσω διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων στις αγορές προϊόντων αναμένεται η μείωση των τιμών στην Ελλάδα απάντησε σε σχετική ερώτηση του Έλληνα Ευρωβουλευτή

Στο πλαίσιο κοινοβουλευτικού ελέγχου ο Ευρωβουλευτής Κ. Πουπάκης σε σχετική του ερώτηση για την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων καταναλωτών και το χάσμα μεταξύ επιπέδου μισθών και τιμών που συνεχώς μεγαλώνει, υπογραμμίζει ότι οι Έλληνες έχουν επηρεαστεί από την οικονομική κρίση και τα σκληρά μέτρα λιτότητας, ενώ εξαιτίας της εργασιακής ανασφάλειας, της ακρίβειας και της συνεχούς συρρίκνωσης των εισοδημάτων τους αισθάνονται χαμηλή αυτοπεποίθηση, μειώνοντας σημαντικά τις αγορές τους σε σχέση με προηγούμενα έτη.

Στην απάντησή του ο Αντιπρόεδρος και Επίτροπος Οικονομικών & Νομισματικών Υποθέσεων κ. Oli Rehn υποστήριξε μεταξύ άλλων: “Με βάση οικονομικούς κυκλικούς παράγοντες και την αύξηση του ανταγωνισμού μέσω διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων στις αγορές προϊόντων, η Επιτροπή αναμένει μείωση των τιμών, ως εκ τούτου, αναμένεται ότι θα μετριαστεί η διαφορά μεταξύ αμοιβών και τιμών”.

Παράλληλα, ο Ευρωπαίος Επίτροπoς αναφερόμενος στις επιπτώσεις τις οποίες έχει η οικονομική κρίση στην αγοραστική δύναμη του Έλληνα καταναλωτή, έκανε ειδική μνεία στα χαμηλά ποσοστά που σημειώνει η χώρα μας στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Μεταξύ άλλων σημείωσε ότι: " Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι λιγότερο ανεπτυγμένο στην Ελλάδα σε σχέση με την ΕΕ στο σύνολό της. Το 2011, το ποσοστό των ενηλίκων που δήλωσαν ότι έχουν πραγματοποιήσει αγορές μέσω του Διαδικτύου κατά τη διάρκεια του προηγηθέντος τριμήνου ήταν 13% στην Ελλάδα καταλαμβάνοντας την 20ή θέση μεταξύ των 27 ΚΜ και 34% στην ΕΕ στο σύνολο της". Παρόμοια όμως διαφορά παρατηρείται και σε ό,τι αφορά τον κύκλο εργασιών των επιχειρήσεων το 2011 για ηλεκτρονικό εμπόριο, με τη χώρα μας να καταλαμβάνει την 22η θέση

Σε σχετική του δήλωση ο Κ. Πουπάκης τόνισε: “Τη στιγμή που 9 στους 10 Έλληνες καταναλωτές έχουν αλλάξει τις καταναλωτικές τους συνήθειες, ενώ 4 στους 10 αδυνατούν να αγοράσουν τα απαραίτητα είδη πρώτης ανάγκης, ο "χορός" της ακριβείας στην Ελλάδα καλά κρατεί. Τα ολιγοπώλια, τα μονοπώλια, τα καρτέλ των πολυεθνικών, καθώς και η ύπαρξη εμποδίων σε τομείς της αγοράς όπως το λιανεμπόριο, έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την αύξηση και τη διατήρηση των τιμών σε υψηλά επίπεδα. Η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να εντείνει τις προσπάθειές της σε αυτόν τον τομέα, να προβεί σε σειρά ερευνών στις περισσότερες αγορές τροφίμων και να εξετάσει οποιαδήποτε ένδειξη αντιανταγωνιστικής συμπεριφοράς που καταλήγει σε τεχνητή τιμολόγηση ή τμηματοποίηση της αγοράς, λαμβάνοντας τα απαραίτητα μέτρα σε περίπτωση που διαπιστώνεται παράβαση. Πρέπει να οδηγηθούμε σε συγκεκριμένα μέτρα πολιτικής για την άρση ή τον περιορισμό των εμποδίων στην ευελιξία ως προς τις τιμές και να μειωθεί η ψαλίδα μεταξύ μισθών και τιμών έτσι ώστε να σταθεροποιηθεί η καταναλωτική δαπάνη η οποία τροφοδοτεί την πραγματική οικονομία ".

 
Ενημερωτικό δελτίο της ΓΓΚ PDF Εκτύπωση E-mail

Από τις  έρευνες    που διεξάγονται από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή  ύστερα από καταγγελίες
αλλά και αυτεπάγγελτα  διαπιστώνεται  ότι  σε πολλές περιπτώσεις τέτοιων προϊόντων  δεν
υφίστανται  τα  αποδεικτικά στοιχεία για την τεκμηρίωση    της ακρίβειας των    ισχυρισμών  με  τους
οποίους  προωθούνται.  Εξαιτίας αυτού του γεγονότος υπάρχει το ενδεχόμενο  παραπλάνησης  του
καταναλωτή από αθέμιτη εμπορική πρακτική.


Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή  παρεμβαίνει ζητώντας από τις επιχειρήσεις να παύσουν άμεσα τη
χρησιμοποίηση  μη τεκμηριωμένων-  ισχυρισμών και επιβάλλει αυστηρές κυρώσεις, όπως συνέβη με
τις παρακάτω κατηγορίες προϊόντων:


  Ενεργειακά βραχιόλια,
  Συσκευές όζοντος,
  Συσκευές μείωσης κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος,
  Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου με χρήση μαγνητών κλπ ,

Προϊόντα που κάνουν χρήση του όρου «οικολογικό»  και  τα οποία  είτε δεν έχουν τα
απαιτούμενα πιστοποιητικά είτε δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν τον όρο αυτόν,  επειδή
δεν υπάρχουν οικολογικά κριτήρια αξιολόγησης (π.χ. στρώματα ύπνου , τσιγαρόχαρτα)
Προκειμένου  όμως να  ενημερωθούν  και να  ευαισθητοποιηθούν  οι  καταναλωτές έγκαιρα και να
προστατευθούν  άμεσα και  αποτελεσματικά  τα οικονομικά τους συμφέροντα,  η Γενική Γραμματεία
Καταναλωτή  εγκαινίασε  πριν από λίγο διάστημα, μία νέα πρωτοβουλία επικοινωνίας. Προχώρησε
στην  έκδοση  προειδοποιητικού ενημερωτικού δελτίου  για τις  περιπτώσεις  που  με βάση και τη
διεθνή εμπειρία  υπάρχουν  σοβαρές ενδείξεις χρήσης μη τεκμηριωμένων ή ακόμη και αναληθών
ισχυρισμών. Η δημοσίευσή τους  γίνεται μέσω της ιστοσελίδας μας  www.efpolis.gr  και κοινοποιείται
στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Σας προωθούμε για το λόγο αυτό  τα ενημερωτικά δελτία που αφορούν τα παρακάτω προϊόντα:


  Συσκευές απώθησης εντόμων & τρωκτικών
www.efpolis.gr/filesbase/1556_sitefile-10747.pdf

  Κλωστοϋφαντουργικά υλικά νέας τεχνολογίας (νανοτεχνολογίας ή τεχνολογίας υπέρυθρης
ακτινοβολίας), με ισχυρισμούς που άπτονται θεμάτων υγείας
www.efpolis.gr/filesbase/1552_sitefile-10743.pdf

  Συσκευές υδρογονοκίνησης
www.efpolis.gr/filesbase/1559_Συσκευές%20υδρογονοκίνησης.pdf


Η πρωτοβουλία αυτή θα πετύχει το στόχο της εάν αγκαλιαστεί από τις Ενώσεις Καταναλωτών οι
οποίες με το δικό τους ειδικό βάρος μπορούν να πολλαπλασιάσουν τον επικοινωνιακό αντίκτυπο του
προειδοποιητικού ενημερωτικού δελτίου της ΓΓΚ.    Περισσότεροι καταναλωτές σε εθνικό αλλά και
τοπικό επίπεδο  θα μάθουν για το περιεχόμενο του δελτίου και εάν μάλιστα αξιοποιηθούν και
σύγχρονα μέσα όπως για παράδειγμα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook,  twitter,  κλπ) το
μήνυμα θα έχει φθάσει σε αρκετές χιλιάδες αποδέκτες μέσα σε λίγες ώρες.
Ενώσεις Καταναλωτών και Γενική Γραμματεία επιδεικνύοντας γρήγορα αντανακλαστικά  μπορούν με
ελάχιστους πόρους να δημιουργήσουν μία ουσιαστική ασπίδα προστασίας  για τον καταναλωτή στην
Ελλάδα από παράνομες και παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές μικρών ή μεγάλων επιχειρήσεων.
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

 
Πρόσκληση PDF Εκτύπωση E-mail

Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η

Εκλογοαπολογιστική Γ.Σ. της Ε.Π.Κ.Ε.

 

Τώρα είναι η ώρα της αντίστασης.

Η ώρα της συμμετοχής. Μην μείνεις πίσω!

 

Φίλες Φίλοι,

Την εποχή των μνημονίων, την εποχή που ο ένας στους πέντε Έλληνες είναι άνεργος, που ο ένας στους τέσσερις συμπολίτες μας βρίσκεται κάτω από το επίπεδο φτώχειας, όταν δεν έχει κανείς χρήματα για να καταναλώσει, αναρωτιέται κανείς τι χρειάζεται μια ένωση καταναλωτών. Όμως τώρα ακριβώς που το κάθε ευρώ έχει αξία, τώρα που κάθε αδικία εις βάρος του καταναλωτή είναι ηθικά τουλάχιστον κακούργημα, τώρα οι Ενώσεις Καταναλωτών εντείνουν και μαζικοποιούν τις δράσεις τους, ερχόμενες δίπλα κυρίως σ’ αυτά τα νοικοκυριά που δεν έχουν πια χρήματα να καταναλώσουν και που οι τράπεζες τους πιέζουν ψυχολογικά, τους τρομοκρατούν και προσπαθούν να τους «πετάξουν στο δρόμο».

Οι καταναλωτές στην Ελλάδα, δεν έχουμε αντιληφθεί τη «συλλογική» μας δύναμη και δε συμμετέχουμε ενεργά στις Ενώσεις Καταναλωτών. Έτσι πολλοί από εμάς ενώ θέλουμε να υπάρχει η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Έβρου, για να μας ακούει, να μας καταλαβαίνει, να δρα για εμάς, να μας προστατεύει, δεν κάνουμε το αυτονόητο,  να δώσουμε ισχύ και οικονομική δυνατότητα στην οργάνωση, που με τη δράση της, σημείωσε αρκετές επιτυχίες, σε τοπικό καθώς και συλλογικά σε εθνικό επίπεδο.

Η δύναμη της Ε.Π.Κ.Ε. στηρίζεται στα μέλη της. Όσο περισσότεροι είμαστε, τόσο μεγαλύτερη η δύναμη μας, τόσο καλύτερα τα αποτελέσματα της δράσης μας.

Πολλές φορές σκεφτόμαστε ότι πρέπει να γίνουν πολλά ακόμα. Πρέπει να μπορούμε να κάνουμε εποπτεία της αγοράς, χρησιμοποιώντας επαγγελματικές και επιστημονικές μεθόδους και εργαλεία. Πρέπει να μπορούμε να κάνουμε συγκριτικά τεστ προϊόντων και υπηρεσιών και να συμβουλεύουμε τους καταναλωτές τι να αγοράσουν. Πρέπει να μπορούμε να ελέγχουμε τρόφιμα και άλλα αγαθά όσον αφορά την ασφάλεια τους. Πρέπει να μπορούμε να παρεμβαίνουμε για τον καταναλωτή στη διαμόρφωση των νόμων, να τον εκπροσωπούμε στα κέντρα λήψεως αποφάσεων, σε τοπικό, εθνικό αλλά και ευρωπαϊκό επίπεδο. Όμως, για όλα αυτά δεν αρκούν 100 ταμειακά ενήμερα μέλη.

Φίλες και φίλοι η κατάσταση δεν αλλάζει με κριτική από τον καναπέ, περιμένοντας άλλοι να αντιδράσουν για εμάς. Χρειάζεται σήμερα να γίνουμε ενεργοί πολίτες, συμμετέχοντας στις δράσεις της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Έβρου.

Την Κυριακή 25 Νοεμβρίου και σε περίπτωση μη απαρτίας την Κυριακή 2 Δεκεμβρίου και ώρα 11:00 π.μ. στο ξενοδοχείο Grecotel ΕΓΝΑΤΙΑ Αλεξ/πολης θα πραγματοποιηθεί η εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση της Ε.Π.Κ.Ε., για την ανάδειξη του νέου Δ.Σ. Η μαζική συμμετοχή, την εποχή του μνημονίου όπου ο καταναλωτής βάλλεται από κάθε πλευρά, είναι αναγκαιότητα. Όπως αναγκαιότητα είναι και η ανανέωση των μελών του Δ.Σ. Τα μέλη του Δ.Σ. δεν είναι ισόβια, αλλά και ούτε μπορούμε να περιμένουμε από τους λίγους πάντα να ασχολούνται εθελοντικά για τα προβλήματα όλων μας. Δηλώσεις υποψηφιότητας για την εκλογή του νέου Δ.Σ. καθημερινά 9-2 π.μ. και 6-9 μ.μ. στο τηλ. της Ε.Π.Κ.Ε. 2551350055.

Τώρα είναι η ώρα της αντίστασης!

Είναι η ώρα της συμμετοχής!

Μην μείνεις πίσω!

ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ε.Π.Κ.Ε.

 
Ετοιμάζουν νέες ρυθμίσεις για τα δάνεια υπερχρεωμένων νοικοκυριών και επιχειρήσεων PDF Εκτύπωση E-mail

Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου θα βρεθεί ένα συνολικό σχέδιο. Τι αποφάσισαν υπουργείο Ανάπτυξης και Ελληνική Ένωση Τραπεζών.

Έως το τέλος Σεπτεμβρίου επιδιώκεται να βρεθεί ένα συνολικό σχέδιο για τη ρύθμιση των δανείων υπερχρεωμένων νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Αυτό προέκυψε κατά τη διάρκεια της σημερινής συνάντησης που είχε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων με εκπροσώπους της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών και για τον σκοπό αυτόν, όπως αναφέρθηκε, θα υπάρξουν αρκετές συναντήσεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Σύμφωνα με πληροφορίες του υπουργείου, κατά τη διάρκεια της σημερινής συνάντησης έγινε μια πρώτη εξέταση της κατάστασης και οι εκπρόσωποι της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών υπογράμμισαν από την πλευρά τους ότι ήδη βρίσκονται στην κατεύθυνση της ρύθμισης αρκετών υποθέσεων δανείων. Σύμφωνα με παράγοντες του υπουργείου δεν αποκλείεται ακόμη και η νομοθετική παρέμβαση, μέσω της επικαιροποίησης του νόμου Κατσέλη, η οποία όμως θα πρέπει να έχει και την έγκριση της τρόικας, προκειμένου να μην απειληθεί η συνολική διαπραγμάτευση και η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Εκτός από το θέμα των δανείων, το υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο οι τράπεζες να εμπλακούν πιο ενεργά και στην αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων, ενώ στην αναμόρφωση του επενδυτικού νόμου που δρομολογείται περιλαμβάνεται και η πρόβλεψη για μεγαλύτερη αξιοποίηση του ιδιωτικού τομέα στον έλεγχο των επενδύσεων για μεγαλύτερη ταχύτητα και διαφάνεια. Απλοποίηση των διαδικασιών εξετάζεται, τέλος, και για τα κονδύλια του ΕΣΠΑ αλλά και για το ΕΤΕΑΝ, για το οποίο παράγοντες του υπουργείου αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο νομοθετικών παρεμβάσεων προκειμένου να "απεγκλωβιστεί" το 1,2 δισ. ευρώ που δεν έχει αξιοποιηθεί ακόμη.
Πηγή: www.newsit.gr
 
Ρυθμίσεις-ανάσα για δανειολήπτες – Τι θα ισχύσει για στεγαστικά, καταναλωτικά και επιχειρηματικά δάνεια PDF Εκτύπωση E-mail

- Πλαφόν δόσης ίσο με το 30% του εισοδήματος – Σενάρια και για μεγαλύτερη αποκλιμάκωση
- Διετής αναστολή εξυπηρέτησης όταν πιστοποιείται πλήρης αδυναμία αποπληρωμής
- Ειδική μεταχείριση για τους ανέργους
- Επιμήκυνση αποπληρωμής έως 40 χρόνια με μέγιστη ηλικία του δανειολήπτη τα 90 χρόνια
- Διαβάστε αναλυτικά όλα όσα σχεδιάζουν

Κοντά στις 20 Αυγούστου, σύμφωνα με πληροφορίες, θα ξεκινήσει η διαβούλευση μεταξύ υπουργείου Ανάπτυξης και της Ενωσης Ελληνικών Τραπεζών για τη δημιουργία ενός νέου νομοσχεδίου το οποίο θα αποτελέσει ανάσα για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά. Το όλο εγχείρημα έχει αναλάβει να διεκπεραιώσει ο υφυπουργός ανάπτυξης κ. Θανάσης Σκορδάς.
Το νέο σχέδιο νόμου θα λαμβάνει υπόψη του τις νέες παραμέτρους που έχουν προκύψει από την κρίση και οι οποίες έχουν πλήξει περαιτέρω τα οικονομικά των νοικοκυριών αλλά και τις συνθήκες που επικρατούν στα πιστωτικά ιδρύματα τα οποία βρίσκονται σε διαδικασία ανακεφαλαιοποίησης ώστε να μπορέσουν να υποστηρίξουν συνολικά την οικονομία στη χώρα.
Αποτελεί κοινό τόπο πως οι τράπεζες δεν έχουν περιθώρια περαιτέρω διαγραφής χρεών μολονότι σε αρκετές περιπτώσεις μη υπαρχούσης άλλης λύσεως προβαίνουν και σε διαγραφές είτε μέσω δικαστικών αποφάσεων είτε επειδή δανειολήπτες δεν έχουν κανέναν πλέον οικονομικό πόρο να υποστηρίξουν τα χρέη τους.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας “Ημερησία” το καινούριο στοιχείο του νομοσχεδίου αναμένεται να είναι η επιβολή πλαφόν στις δόσεις των δανείων οι οποίες δεν θα μπορούν να υπερβαίνουν ποσοστό επί του πραγματικού εισοδήματος του δανειολήπτη. Το ποσοστό αυτό συζητάται να είναι το 30% ωστόσο υπάρχουν σκέψεις διαβάθμισής του και σε χαμηλότερα επίπεδα αναλόγως της οικονομικής κατάστασης του δανειολήπτη.
Μολονότι οι τράπεζες αντιμετωπίζονται σε ένα γενικότερο κλίμα οικονομικής στενότητας ως ένα επιπλέον άλγος για την ελληνική κοινωνία, αναφέρει έγκριτος τραπεζίτης, θα πρέπει να σημειωθεί πως η συμπεριφορά των τραπεζών απέναντι στους δανειολήπτες έχει πλήρως προσαρμοστεί στις συνθήκες με σημαντικό κόστος για τα τραπεζικά ιδρύματα.
Στις τράπεζες στο παρελθόν ήταν ο δανειολήπτης που ζητούσε τη ρύθμιση. Τώρα καθημερινά πλέον οι υπάλληλοι των τραπεζών ζητούν από τους μη ενήμερους δανειολήπτες να προβούν σε ρυθμίσεις και καθιστούν όσα περισσότερα δάνεια μπορούν ενήμερα με οποιονδήποτε τρόπο και υπό συγκεκριμένο κόστος που έχουν τη δυνατότητα να αναλάβουν.
Στο νομοσχέδιο άλλα θέματα που θα τεθούν προς διαβούλευση εξίσου σημαντικά είναι μέχρι ποιο ηλικιακό έτος του δανειολήπτη είναι δυνατή η αποπληρωμή του δανείου ώστε η επιμήκυνση των δόσεων να είναι συγκεκριμένη, όπως επίσης θα ληφθεί μέριμνα και σε θέματα προσημειώσεων που πολλές φορές υπερβαίνουν κατά πολύ το ύψος του δανείου επί τη βάσει παλαιών πρακτικών. Φυσικά θα προβλέπεται η δυνατότητα του δανειολήπτη να απευθύνεται στις δικαστικές αρχές εφόσον δεν καταλήγει σε εξωδικαστικό συμβιβασμό με το πιστωτικό ίδρυμα.
Ποια στοιχεία θα συνθέσουν τη διαβούλευση όσον αφορά το νέο νομοσχέδιο;
Στη διαβούλευση θα ληφθούν υπόψη τρία στοιχεία:
- Τα αιτήματα που σε καθημερινή βάση υποβάλλονται στις ενώσεις καταναλωτών οι οποίες έχουν τεράστια τεχνογνωσία επί του θέματος.
- Η αντίστοιχη τεχνογνωσία των πιστωτικών ιδρυμάτων τα οποία επανασχεδιάζουν καθημερινά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους για να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους.
- Η ανακεφαλαιοποίηση των πιστωτικών ιδρυμάτων και οι περιορισμοί που προκύπτουν από αυτήν.
Στις παρατηρήσεις της Ενωσης Ελληνικών Τραπεζών όσον αφορά το σχέδιο νόμου που είχε καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή ο γενικός γραμματέας της Ενωσης κ. Γκόρτσος είχε επισημάνει ότι τα πιστωτικά ιδρύματα έχουν επωμιστεί μέχρι σήμερα τεράστιο μέρος του πραγματικού αυτού προβλήματος των υπερχρεωμένων νοικοκυριών με συγκεκριμένες ενέργειες ρύθμισης χρεών, οι οποίες έως τις 31.12.2011 ξεπερνούσαν τα 29 δισ. ευρώ, σε σύνολο 690.000 ρυθμισμένων δανείων. Τόσο τα ποσά όσο και ο αριθμός των ρυθμισμένων δανείων έχουν ήδη αυξηθεί σημαντικά κατά τη διάρκεια του 2012.
Είχε δε συμπληρώσει πως οποιαδήποτε περικοπή του τραπεζικού χρέους του ιδιωτικού τομέα, δηλαδή των τραπεζικών δανείων σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ακόμα και σε περιόδους οικονομικής κρίσης οδηγεί σε ανακατανομή του εισοδήματος εις βάρος εκείνων που δεν έχουν δανειστεί ή αποπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους κανονικά, νοθεύοντας τον ανταγωνισμό.
Ποια είναι σήμερα η κατάσταση
Με βάση πληροφορίες της αγοράς, το 15% ή τα 38 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι έχουν προσεγγίσει τα δάνεια που εμφανίζουν καθυστέρηση στην αποπληρωμή τους, παρά τις συνεχείς ρυθμίσεις στις οποίες προχωρούν οι τράπεζες. Η αναδιάρθρωση χορηγήσεων του παρελθόντος αποτελεί «μονόδρομο» για τη διατήρηση των επισφαλειών σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα, καθώς η ύφεση που πλήττει την ελληνική οικονομία έχει οδηγήσει χιλιάδες ιδιώτες και επιχειρήσεις σε αδυναμία εξόφλησης των χρεών τους, παρατηρούν τραπεζικοί παράγοντες.
Η ένταση όμως και το βάθος της ύφεσης δεν επιτρέπει εφησυχασμό και οι τραπεζίτες προετοιμάζονται για ένα νέο κύμα πιέσεων το επόμενο διάστημα, με βάση και τις εκτιμήσεις για μεγάλη πτώση του ΑΕΠ και το 2012. Σύμφωνα με σχετικώς πρόσφατα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο Συμβολαιογραφικός Σύλλογος, οι εκκρεμείς αιτήσεις προς τα Ειρηνοδικεία έχουν πλέον φτάσει τις 150.000.
ΠΟΙΕΣ ΜΕΡΙΜΝΕΣ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ
- Οι ρυθμίσεις στις οποίες προβαίνουν οι τράπεζες ποικίλλoυν με βάση το είδος του δανείου, την ηλικία του δανειολήπτη, το ύψος του χρέους, την οικονομική κατάσταση του δανειολήπτη, κριτήρια ανάκαμψης της οικονομικής κατάστασης του δανειολήπτη, διασφαλίσεις τριτεγγυητές κ.λπ.
- Οι ρυθμίσεις μπορεί να διαφοροποιούνται μερικώς από πιστωτικό ίδρυμα σε πιστωτικό ίδρυμα και από δανειολήπτη σε δανειολήπτη, δεν είναι όμως a la carte και χρησιμοποιούν ένα πολύ συγκεκριμένο σκεπτικό ομαδοποίησης. Αυτό είναι ίσως και ένα στοιχείο στο οποίο το νομοσχέδιο θα μπορούσε να σταθεί βοηθητικά αυξάνοντας τον αριθμό των περιπτώσεων που μπορούν να αντιμετωπισθούν διότι οι τράπεζες από μόνες τους έχουν και εξαιρετικά συγκεκριμένους περιορισμούς που ανακύπτουν από τους ελέγχους που υφίστανται διαρκώς στο χαρτοφυλάκιό τους.
Όπως εξηγούσε ωστόσο στην εφημερίδα «Ημερησία» έγκυρος τραπεζίτης το γεγονός των επισφαλειών είναι κατά μείζονα λόγο και ο σημαντικός περιορισμός που έχουν οι τράπεζες όσον αφορά τη χορήγηση νέων δανείων. Πιο απλά δεν παίρνουν ρευστό και κατά συνέπεια δεν έχουν να δώσουν.
Καταναλωτικά
Οι ρυθμίσεις των δανείων αυτών δεν διαφέρουν κατά πολύ από εκείνες των προηγούμενων δηλαδή των στεγαστικών. Ωστόσο εφόσον ο δανειολήπτης διαθέτει ακίνητη περιουσία την οποία είναι διατεθειμένος να προσημειώσει, υπάρχει η δυνατότητα μείωσης του επιτοκίου σε πολύ μεγάλο βαθμό και αύξησης της διάρκειας αποπληρωμής ακόμη και έως τα 30 έτη. Με τον τρόπο αυτόν η δόση πέφτει σε πάρα πολύ χαμηλά επίπεδα.
Επιχειρηματικά
Εδώ πρόκειται για μία πολύ διαφορετική ομάδα δανείων, οι ρυθμίσεις της οποίας ποικίλλουν από τη βιωσιμότητα της επιχείρησης. Η βιωσιμότητα της επιχείρησης έχει όπως εξηγούν στην «Η» τραπεζικά στελέχη πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά από το παρελθόν και σχετίζεται με το αντικείμενο, τον τόπο εγκατάστασης και την πελατειακή βάση.
Στεγαστικά
Η πιο ευαίσθητη ομάδα δανείων, όχι όμως και η πιο δύσκολα διαχειρίσιμη είναι αυτή των στεγαστικών καθώς μεγάλες ομάδες δανειοληπτών κινδυνεύουν να χάσουν τα σπίτια τους για τα οποία έχουν ήδη καταβάλει πολύ μεγάλα ποσά από την αδυναμία αποπληρωμής αυτών των ακινήτων . Από την άλλη πλευρά υπάρχουν περιορισμοί στους πλειστηριασμούς αλλά και χωρίς τους περιορισμούς η δουλειά των τραπεζών, όπως αναφέρει τραπεζικό στέλεχος, δεν είναι να εκποιεί σπίτια πέραν φυσικά της συγκεκριμένης αδυναμίας που δημιουργείται από την καθίζηση στην αγορά ακινήτων.

Οσον αφορά λοιπόν τα στεγαστικά δάνεια οι λύσεις που προσφέρουν οι τράπεζες είναι:
- Επιμήκυνση της διάρκειας εξόφλησης: Στα στεγαστικά και ενυπόθηκα επισκευαστικά δάνεια που έχουν χορηγηθεί για αγορά, ανέγερση ή αποπεράτωση ενός ακινήτου αυξάνεται ο χρόνος εξόφλησης κατά 1 ή 10 έτη, με μέγιστη διάρκεια τα 40 έτη και συχνά μέγιστη ηλικία του δανειολήπτη τα 90 έτη. Ωστόσο οι τράπεζες απαιτούν σε τέτοιες περιπτώσεις όταν ο χρόνος αποπληρωμής του δανείου οδηγεί τον δανειολήπτη σε ηλικία άνω των 75 ετών, να υπάρχει νεότερος εγγυητής.

- Εφόσον υπάρχει πρόδηλη αδυναμία ανταπόκρισης του δανειολήπτη στις δανειακές υποχρεώσεις, είναι δυνατή η εξέταση -κατά περίπτωση- αιτημάτων αναστολής εξυπηρέτησης του δανείου ? όχι πέραν των δύο ετών, με επιμήκυνση της διάρκειας και με κατά περίπτωση καταβολή ή κεφαλαιοποίηση των τόκων της περιόδου αναστολής.

- Επίσης εφαρμόζονται ρυθμίσεις με συγκεκριμένη χρονική διάρκεια για πληρωμή μόνον των τόκων, για πάγωμα των τόκων ή και των δόσεων σε περιπτώσεις ανέργων και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα με συνεχή εξέταση της κατάστασης του δανειολήπτη όπως επίσης και για μείωση των δόσεων στο 30% των υπαρχουσών.

- Συγκεκριμένες διευκολύνσεις υφίστανται και όσον αφορά τους δημοσίους υπαλλήλους ομάδα της οποίας το εισόδημα επλήγη σημαντικά στο προηγούμενο χρονικό διάστημα και της οποίας η δόση παρακρατείται κατ' ευθείαν από τον μισθό της αν το δάνειο έχει ληφθεί από κάποια πιστωτικά ιδρύματα. Τέτοιες ρυθμίσεις είναι η παράταση του χρόνου διαρκείας ως 15 έτη από την ημερομηνία εκταμίευσης για τα καταναλωτικά δάνεια και έως 40 έτη για τα στεγαστικά, περίοδος χάριτος από έναν ως τέσσερις μήνες χωρίς καμία καταβολή, με ταυτόχρονη δυνατότητα περαιτέρω παράτασης ή με καταβολή μόνο των τόκων.
 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 Επόμενο > Τέλος >>

Σελίδα 1 από 2

Θέματα

15 τρόποι για να γίνετε καλύτεροι αγοραστές

Για όλους τους αγοραστές


1. Γνωρίστε την πολιτική επιστροφών των καταστημάτων. Τυπικά όλα τα καταστήματα δέχονται την αλλαγή αγορασθέντων ειδών ακόμα και την επιστροφή των χρημάτων, εάν εμφανιστείτε με την απόδειξη σας. Το χρονικό περιθώριο επιστροφής των αγαθών είναι κάτι που καθορίσουν οι επιχειρήσεις, το οποίο όμως δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 7 ημερών από την ημέρα αγοράς.
2. Χρησιμοποιήστε τραπεζικές πιστωτικές κάρτες και όχι πιστωτικές κάρτες των καταστημάτων, που συνήθως έχουν υψηλότερο επιτόκιο. Τουλάχιστον ελέγξτε το για κάθε κατάστημα.
3. Σε περίπτωση επιστροφής προϊόντος προτιμήστε να το ανταλλάξετε με κάποιο άλλο αγαθό και όχι με πιστωτικό σημείωμα. Γιατί να κρατάει το κατάστημα τα χρήματα σας;
4. Προσπαθήστε να αγοράζετε ρούχα ή άλλα ακριβά αντικείμενα από τα καταστήματα ή τα πρατήρια των εταιριών σε καλύτερη τιμή (εάν και εφόσον έχουν οι εταιρίες πρατήρια) ή σε περίοδο εκπτώσεων.


Για τους από "χόμπι" αγοραστές

1. Κρατάτε τις ετικέτες και τις αποδείξεις των προϊόντων που αγοράζετε. Σας είναι απαραίτητες για την όποια αλλαγή, ακόμη και σε περίπτωση που βρείτε το προϊόν που αγοράσατε σε χαμηλότερη τιμή.
2. Εκμεταλλευτείτε τη φτηνότερη τιμή πώλησης που βρήκατε, για προϊόντα που πριν λίγο καιρό έχετε αγοράσει ακριβότερα. Στην περίπτωση αυτή, μπορείτε να απαιτήσετε να σας επιστραφεί η διαφορά.
3. Μάθετε να γνωρίζετε το προϊόν που αγοράζετε. Π.χ. το ρούχο που είδατε σε ένα πρατήριο μπορεί να μοιάζει με αυτό που είδατε σε ένα κατάστημα, αλλά να μην είναι της ίδιας ποιότητας το ύφασμα.
4. Μην επισκέπτεστε πρατήρια χωρίς να έχετε υπόψη σας τι θέλετε να αγοράσετε. Μπορεί όταν γυρίσετε σπίτι σας να μην ξέρετε τι έχετε αγοράσει και γιατί. Λάβετε υπόψη ότι οι αλλαγές είναι δύσκολες. Ακόμη και αν υπάρχουν όλα τα νούμερα και χρώματα, σίγουρα έχετε πάει μακριά από την περιοχή σας για να βρείτε το πρατήριο.
5. Ακολουθήστε πιστά μια λίστα αγορών, θα σας βοηθήσει να αποφύγετε τα άσκοπα ψώνια.
6. Να είστε φιλικοί με τους πωλητές. Ένας πωλητής που θα σας συμπαθήσει, μπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε μία συμφέρουσα αγορά, ακόμη και να κρατήσει για σας το αντικείμενο του πόθου σας.


Για βιαστικούς αγοραστές

1. Αν ο χρόνος σας είναι περιορισμένος, μάθετε σε ποια καταστήματα μπορείτε να ψωνίσετε νωρίς το πρωί ή αργά το βράδυ.
2. Εάν έχετε να πάρετε πολλά δώρα σε περιορισμένο χρόνο, κάντε ένα ραντεβού με τον ειδικό πωλητή που υπάρχει σε μεγάλα καταστήματα. Αυτός θα σας βοηθήσει στις επιλογές σας διαλέγοντας για σας. όμως δώστε του τον προϋπολογισμό για όλα τα δώρα που σκοπεύετε να αγοράσετε.
3. Αγοράστε μέσω ταχυδρομείου. Προμηθευτείτε όλους τους καταλόγους που κυκλοφορούν και κάντε μία δοκιμαστική αγορά προκειμένου να αποφασίσετε για την ποιότητα των όσων αγοράζετε και τις λεπτομέρειες στην εκτέλεση της παραγγελίας.


Για κυνηγούς ευκαιριών


1. Συγκρίνετε τις τιμές. Κάποια μαγαζιά μπορεί να προσφέρουν το ίδιο είδος σε καλύτερες τιμές.
2. Προσέξτε την τιμή και όχι την έκπτωση στην ετικέτα. Η τιμή απόκτησης του προϊόντος έχει μεγαλύτερη σημασία.

 
Τα δικαιώματα του καταναλωτή

'Καταναλωτές είμαστε όλοι. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη οικονομική ομάδα, η οποία επηρεάζει, αλλά και επηρεάζεται σχεδόν από κάθε δημόσια ή ιδιωτική οικονομική απόφαση, ...

Περισσότερα...
 
Διαφήμιση


Η διαφήμιση είναι ένας από τους σημαντικότερους κλάδους της οικονομίας. Ποιό είναι το νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία του καταναλωτή.

Περισσότερα...
 
Εναλλακτική λύση

Γιατί να αγοράζουμε τα επώνυμα προϊόντα τα οποία είναι ακριβότερα;
Μπορούμε να αγοράσουμε μη επώνυμα φθηνότερα.

Περισσότερα...
 

Δημοσκόπηση

Ποιος είναι ο κύριος λόγος που θα ακολουθούσατε ένα πρόγραμμα διατροφής;