Τα ολιγοπώλια, τα μονοπώλια, τα καρτέλ των πολυεθνικών ευθύνονται για την ακρίβεια και τη διατήρηση των τιμών σε υψηλά επίπεδα PDF Εκτύπωση E-mail

Κ. Πουπάκης: Τα ολιγοπώλια, τα μονοπώλια, τα καρτέλ των πολυεθνικών ευθύνονται για την ακρίβεια και τη διατήρηση των τιμών σε υψηλά επίπεδα

Όλι Ρεν: Με τόνωση του ανταγωνισμού μέσω διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων στις αγορές προϊόντων αναμένεται η μείωση των τιμών στην Ελλάδα απάντησε σε σχετική ερώτηση του Έλληνα Ευρωβουλευτή

Στο πλαίσιο κοινοβουλευτικού ελέγχου ο Ευρωβουλευτής Κ. Πουπάκης σε σχετική του ερώτηση για την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων καταναλωτών και το χάσμα μεταξύ επιπέδου μισθών και τιμών που συνεχώς μεγαλώνει, υπογραμμίζει ότι οι Έλληνες έχουν επηρεαστεί από την οικονομική κρίση και τα σκληρά μέτρα λιτότητας, ενώ εξαιτίας της εργασιακής ανασφάλειας, της ακρίβειας και της συνεχούς συρρίκνωσης των εισοδημάτων τους αισθάνονται χαμηλή αυτοπεποίθηση, μειώνοντας σημαντικά τις αγορές τους σε σχέση με προηγούμενα έτη.

Στην απάντησή του ο Αντιπρόεδρος και Επίτροπος Οικονομικών & Νομισματικών Υποθέσεων κ. Oli Rehn υποστήριξε μεταξύ άλλων: “Με βάση οικονομικούς κυκλικούς παράγοντες και την αύξηση του ανταγωνισμού μέσω διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων στις αγορές προϊόντων, η Επιτροπή αναμένει μείωση των τιμών, ως εκ τούτου, αναμένεται ότι θα μετριαστεί η διαφορά μεταξύ αμοιβών και τιμών”.

Παράλληλα, ο Ευρωπαίος Επίτροπoς αναφερόμενος στις επιπτώσεις τις οποίες έχει η οικονομική κρίση στην αγοραστική δύναμη του Έλληνα καταναλωτή, έκανε ειδική μνεία στα χαμηλά ποσοστά που σημειώνει η χώρα μας στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Μεταξύ άλλων σημείωσε ότι: " Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι λιγότερο ανεπτυγμένο στην Ελλάδα σε σχέση με την ΕΕ στο σύνολό της. Το 2011, το ποσοστό των ενηλίκων που δήλωσαν ότι έχουν πραγματοποιήσει αγορές μέσω του Διαδικτύου κατά τη διάρκεια του προηγηθέντος τριμήνου ήταν 13% στην Ελλάδα καταλαμβάνοντας την 20ή θέση μεταξύ των 27 ΚΜ και 34% στην ΕΕ στο σύνολο της". Παρόμοια όμως διαφορά παρατηρείται και σε ό,τι αφορά τον κύκλο εργασιών των επιχειρήσεων το 2011 για ηλεκτρονικό εμπόριο, με τη χώρα μας να καταλαμβάνει την 22η θέση

Σε σχετική του δήλωση ο Κ. Πουπάκης τόνισε: “Τη στιγμή που 9 στους 10 Έλληνες καταναλωτές έχουν αλλάξει τις καταναλωτικές τους συνήθειες, ενώ 4 στους 10 αδυνατούν να αγοράσουν τα απαραίτητα είδη πρώτης ανάγκης, ο "χορός" της ακριβείας στην Ελλάδα καλά κρατεί. Τα ολιγοπώλια, τα μονοπώλια, τα καρτέλ των πολυεθνικών, καθώς και η ύπαρξη εμποδίων σε τομείς της αγοράς όπως το λιανεμπόριο, έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την αύξηση και τη διατήρηση των τιμών σε υψηλά επίπεδα. Η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να εντείνει τις προσπάθειές της σε αυτόν τον τομέα, να προβεί σε σειρά ερευνών στις περισσότερες αγορές τροφίμων και να εξετάσει οποιαδήποτε ένδειξη αντιανταγωνιστικής συμπεριφοράς που καταλήγει σε τεχνητή τιμολόγηση ή τμηματοποίηση της αγοράς, λαμβάνοντας τα απαραίτητα μέτρα σε περίπτωση που διαπιστώνεται παράβαση. Πρέπει να οδηγηθούμε σε συγκεκριμένα μέτρα πολιτικής για την άρση ή τον περιορισμό των εμποδίων στην ευελιξία ως προς τις τιμές και να μειωθεί η ψαλίδα μεταξύ μισθών και τιμών έτσι ώστε να σταθεροποιηθεί η καταναλωτική δαπάνη η οποία τροφοδοτεί την πραγματική οικονομία ".

 

Θέματα

15 τρόποι για να γίνετε καλύτεροι αγοραστές

Για όλους τους αγοραστές


1. Γνωρίστε την πολιτική επιστροφών των καταστημάτων. Τυπικά όλα τα καταστήματα δέχονται την αλλαγή αγορασθέντων ειδών ακόμα και την επιστροφή των χρημάτων, εάν εμφανιστείτε με την απόδειξη σας. Το χρονικό περιθώριο επιστροφής των αγαθών είναι κάτι που καθορίσουν οι επιχειρήσεις, το οποίο όμως δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 7 ημερών από την ημέρα αγοράς.
2. Χρησιμοποιήστε τραπεζικές πιστωτικές κάρτες και όχι πιστωτικές κάρτες των καταστημάτων, που συνήθως έχουν υψηλότερο επιτόκιο. Τουλάχιστον ελέγξτε το για κάθε κατάστημα.
3. Σε περίπτωση επιστροφής προϊόντος προτιμήστε να το ανταλλάξετε με κάποιο άλλο αγαθό και όχι με πιστωτικό σημείωμα. Γιατί να κρατάει το κατάστημα τα χρήματα σας;
4. Προσπαθήστε να αγοράζετε ρούχα ή άλλα ακριβά αντικείμενα από τα καταστήματα ή τα πρατήρια των εταιριών σε καλύτερη τιμή (εάν και εφόσον έχουν οι εταιρίες πρατήρια) ή σε περίοδο εκπτώσεων.


Για τους από "χόμπι" αγοραστές

1. Κρατάτε τις ετικέτες και τις αποδείξεις των προϊόντων που αγοράζετε. Σας είναι απαραίτητες για την όποια αλλαγή, ακόμη και σε περίπτωση που βρείτε το προϊόν που αγοράσατε σε χαμηλότερη τιμή.
2. Εκμεταλλευτείτε τη φτηνότερη τιμή πώλησης που βρήκατε, για προϊόντα που πριν λίγο καιρό έχετε αγοράσει ακριβότερα. Στην περίπτωση αυτή, μπορείτε να απαιτήσετε να σας επιστραφεί η διαφορά.
3. Μάθετε να γνωρίζετε το προϊόν που αγοράζετε. Π.χ. το ρούχο που είδατε σε ένα πρατήριο μπορεί να μοιάζει με αυτό που είδατε σε ένα κατάστημα, αλλά να μην είναι της ίδιας ποιότητας το ύφασμα.
4. Μην επισκέπτεστε πρατήρια χωρίς να έχετε υπόψη σας τι θέλετε να αγοράσετε. Μπορεί όταν γυρίσετε σπίτι σας να μην ξέρετε τι έχετε αγοράσει και γιατί. Λάβετε υπόψη ότι οι αλλαγές είναι δύσκολες. Ακόμη και αν υπάρχουν όλα τα νούμερα και χρώματα, σίγουρα έχετε πάει μακριά από την περιοχή σας για να βρείτε το πρατήριο.
5. Ακολουθήστε πιστά μια λίστα αγορών, θα σας βοηθήσει να αποφύγετε τα άσκοπα ψώνια.
6. Να είστε φιλικοί με τους πωλητές. Ένας πωλητής που θα σας συμπαθήσει, μπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε μία συμφέρουσα αγορά, ακόμη και να κρατήσει για σας το αντικείμενο του πόθου σας.


Για βιαστικούς αγοραστές

1. Αν ο χρόνος σας είναι περιορισμένος, μάθετε σε ποια καταστήματα μπορείτε να ψωνίσετε νωρίς το πρωί ή αργά το βράδυ.
2. Εάν έχετε να πάρετε πολλά δώρα σε περιορισμένο χρόνο, κάντε ένα ραντεβού με τον ειδικό πωλητή που υπάρχει σε μεγάλα καταστήματα. Αυτός θα σας βοηθήσει στις επιλογές σας διαλέγοντας για σας. όμως δώστε του τον προϋπολογισμό για όλα τα δώρα που σκοπεύετε να αγοράσετε.
3. Αγοράστε μέσω ταχυδρομείου. Προμηθευτείτε όλους τους καταλόγους που κυκλοφορούν και κάντε μία δοκιμαστική αγορά προκειμένου να αποφασίσετε για την ποιότητα των όσων αγοράζετε και τις λεπτομέρειες στην εκτέλεση της παραγγελίας.


Για κυνηγούς ευκαιριών


1. Συγκρίνετε τις τιμές. Κάποια μαγαζιά μπορεί να προσφέρουν το ίδιο είδος σε καλύτερες τιμές.
2. Προσέξτε την τιμή και όχι την έκπτωση στην ετικέτα. Η τιμή απόκτησης του προϊόντος έχει μεγαλύτερη σημασία.

 
Τα δικαιώματα του καταναλωτή

'Καταναλωτές είμαστε όλοι. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη οικονομική ομάδα, η οποία επηρεάζει, αλλά και επηρεάζεται σχεδόν από κάθε δημόσια ή ιδιωτική οικονομική απόφαση, ...

Περισσότερα...
 
Διαφήμιση


Η διαφήμιση είναι ένας από τους σημαντικότερους κλάδους της οικονομίας. Ποιό είναι το νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία του καταναλωτή.

Περισσότερα...
 
Εναλλακτική λύση

Γιατί να αγοράζουμε τα επώνυμα προϊόντα τα οποία είναι ακριβότερα;
Μπορούμε να αγοράσουμε μη επώνυμα φθηνότερα.

Περισσότερα...
 

Δημοσκόπηση

Ποιος είναι ο κύριος λόγος που θα ακολουθούσατε ένα πρόγραμμα διατροφής;