Ενημερωτικό δελτίο της ΓΓΚ PDF Εκτύπωση E-mail

Από τις  έρευνες    που διεξάγονται από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή  ύστερα από καταγγελίες
αλλά και αυτεπάγγελτα  διαπιστώνεται  ότι  σε πολλές περιπτώσεις τέτοιων προϊόντων  δεν
υφίστανται  τα  αποδεικτικά στοιχεία για την τεκμηρίωση    της ακρίβειας των    ισχυρισμών  με  τους
οποίους  προωθούνται.  Εξαιτίας αυτού του γεγονότος υπάρχει το ενδεχόμενο  παραπλάνησης  του
καταναλωτή από αθέμιτη εμπορική πρακτική.


Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή  παρεμβαίνει ζητώντας από τις επιχειρήσεις να παύσουν άμεσα τη
χρησιμοποίηση  μη τεκμηριωμένων-  ισχυρισμών και επιβάλλει αυστηρές κυρώσεις, όπως συνέβη με
τις παρακάτω κατηγορίες προϊόντων:


  Ενεργειακά βραχιόλια,
  Συσκευές όζοντος,
  Συσκευές μείωσης κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος,
  Συσκευές εξοικονόμησης καυσίμου με χρήση μαγνητών κλπ ,

Προϊόντα που κάνουν χρήση του όρου «οικολογικό»  και  τα οποία  είτε δεν έχουν τα
απαιτούμενα πιστοποιητικά είτε δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν τον όρο αυτόν,  επειδή
δεν υπάρχουν οικολογικά κριτήρια αξιολόγησης (π.χ. στρώματα ύπνου , τσιγαρόχαρτα)
Προκειμένου  όμως να  ενημερωθούν  και να  ευαισθητοποιηθούν  οι  καταναλωτές έγκαιρα και να
προστατευθούν  άμεσα και  αποτελεσματικά  τα οικονομικά τους συμφέροντα,  η Γενική Γραμματεία
Καταναλωτή  εγκαινίασε  πριν από λίγο διάστημα, μία νέα πρωτοβουλία επικοινωνίας. Προχώρησε
στην  έκδοση  προειδοποιητικού ενημερωτικού δελτίου  για τις  περιπτώσεις  που  με βάση και τη
διεθνή εμπειρία  υπάρχουν  σοβαρές ενδείξεις χρήσης μη τεκμηριωμένων ή ακόμη και αναληθών
ισχυρισμών. Η δημοσίευσή τους  γίνεται μέσω της ιστοσελίδας μας  www.efpolis.gr  και κοινοποιείται
στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Σας προωθούμε για το λόγο αυτό  τα ενημερωτικά δελτία που αφορούν τα παρακάτω προϊόντα:


  Συσκευές απώθησης εντόμων & τρωκτικών
www.efpolis.gr/filesbase/1556_sitefile-10747.pdf

  Κλωστοϋφαντουργικά υλικά νέας τεχνολογίας (νανοτεχνολογίας ή τεχνολογίας υπέρυθρης
ακτινοβολίας), με ισχυρισμούς που άπτονται θεμάτων υγείας
www.efpolis.gr/filesbase/1552_sitefile-10743.pdf

  Συσκευές υδρογονοκίνησης
www.efpolis.gr/filesbase/1559_Συσκευές%20υδρογονοκίνησης.pdf


Η πρωτοβουλία αυτή θα πετύχει το στόχο της εάν αγκαλιαστεί από τις Ενώσεις Καταναλωτών οι
οποίες με το δικό τους ειδικό βάρος μπορούν να πολλαπλασιάσουν τον επικοινωνιακό αντίκτυπο του
προειδοποιητικού ενημερωτικού δελτίου της ΓΓΚ.    Περισσότεροι καταναλωτές σε εθνικό αλλά και
τοπικό επίπεδο  θα μάθουν για το περιεχόμενο του δελτίου και εάν μάλιστα αξιοποιηθούν και
σύγχρονα μέσα όπως για παράδειγμα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook,  twitter,  κλπ) το
μήνυμα θα έχει φθάσει σε αρκετές χιλιάδες αποδέκτες μέσα σε λίγες ώρες.
Ενώσεις Καταναλωτών και Γενική Γραμματεία επιδεικνύοντας γρήγορα αντανακλαστικά  μπορούν με
ελάχιστους πόρους να δημιουργήσουν μία ουσιαστική ασπίδα προστασίας  για τον καταναλωτή στην
Ελλάδα από παράνομες και παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές μικρών ή μεγάλων επιχειρήσεων.
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

 

Θέματα

15 τρόποι για να γίνετε καλύτεροι αγοραστές

Για όλους τους αγοραστές


1. Γνωρίστε την πολιτική επιστροφών των καταστημάτων. Τυπικά όλα τα καταστήματα δέχονται την αλλαγή αγορασθέντων ειδών ακόμα και την επιστροφή των χρημάτων, εάν εμφανιστείτε με την απόδειξη σας. Το χρονικό περιθώριο επιστροφής των αγαθών είναι κάτι που καθορίσουν οι επιχειρήσεις, το οποίο όμως δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 7 ημερών από την ημέρα αγοράς.
2. Χρησιμοποιήστε τραπεζικές πιστωτικές κάρτες και όχι πιστωτικές κάρτες των καταστημάτων, που συνήθως έχουν υψηλότερο επιτόκιο. Τουλάχιστον ελέγξτε το για κάθε κατάστημα.
3. Σε περίπτωση επιστροφής προϊόντος προτιμήστε να το ανταλλάξετε με κάποιο άλλο αγαθό και όχι με πιστωτικό σημείωμα. Γιατί να κρατάει το κατάστημα τα χρήματα σας;
4. Προσπαθήστε να αγοράζετε ρούχα ή άλλα ακριβά αντικείμενα από τα καταστήματα ή τα πρατήρια των εταιριών σε καλύτερη τιμή (εάν και εφόσον έχουν οι εταιρίες πρατήρια) ή σε περίοδο εκπτώσεων.


Για τους από "χόμπι" αγοραστές

1. Κρατάτε τις ετικέτες και τις αποδείξεις των προϊόντων που αγοράζετε. Σας είναι απαραίτητες για την όποια αλλαγή, ακόμη και σε περίπτωση που βρείτε το προϊόν που αγοράσατε σε χαμηλότερη τιμή.
2. Εκμεταλλευτείτε τη φτηνότερη τιμή πώλησης που βρήκατε, για προϊόντα που πριν λίγο καιρό έχετε αγοράσει ακριβότερα. Στην περίπτωση αυτή, μπορείτε να απαιτήσετε να σας επιστραφεί η διαφορά.
3. Μάθετε να γνωρίζετε το προϊόν που αγοράζετε. Π.χ. το ρούχο που είδατε σε ένα πρατήριο μπορεί να μοιάζει με αυτό που είδατε σε ένα κατάστημα, αλλά να μην είναι της ίδιας ποιότητας το ύφασμα.
4. Μην επισκέπτεστε πρατήρια χωρίς να έχετε υπόψη σας τι θέλετε να αγοράσετε. Μπορεί όταν γυρίσετε σπίτι σας να μην ξέρετε τι έχετε αγοράσει και γιατί. Λάβετε υπόψη ότι οι αλλαγές είναι δύσκολες. Ακόμη και αν υπάρχουν όλα τα νούμερα και χρώματα, σίγουρα έχετε πάει μακριά από την περιοχή σας για να βρείτε το πρατήριο.
5. Ακολουθήστε πιστά μια λίστα αγορών, θα σας βοηθήσει να αποφύγετε τα άσκοπα ψώνια.
6. Να είστε φιλικοί με τους πωλητές. Ένας πωλητής που θα σας συμπαθήσει, μπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε μία συμφέρουσα αγορά, ακόμη και να κρατήσει για σας το αντικείμενο του πόθου σας.


Για βιαστικούς αγοραστές

1. Αν ο χρόνος σας είναι περιορισμένος, μάθετε σε ποια καταστήματα μπορείτε να ψωνίσετε νωρίς το πρωί ή αργά το βράδυ.
2. Εάν έχετε να πάρετε πολλά δώρα σε περιορισμένο χρόνο, κάντε ένα ραντεβού με τον ειδικό πωλητή που υπάρχει σε μεγάλα καταστήματα. Αυτός θα σας βοηθήσει στις επιλογές σας διαλέγοντας για σας. όμως δώστε του τον προϋπολογισμό για όλα τα δώρα που σκοπεύετε να αγοράσετε.
3. Αγοράστε μέσω ταχυδρομείου. Προμηθευτείτε όλους τους καταλόγους που κυκλοφορούν και κάντε μία δοκιμαστική αγορά προκειμένου να αποφασίσετε για την ποιότητα των όσων αγοράζετε και τις λεπτομέρειες στην εκτέλεση της παραγγελίας.


Για κυνηγούς ευκαιριών


1. Συγκρίνετε τις τιμές. Κάποια μαγαζιά μπορεί να προσφέρουν το ίδιο είδος σε καλύτερες τιμές.
2. Προσέξτε την τιμή και όχι την έκπτωση στην ετικέτα. Η τιμή απόκτησης του προϊόντος έχει μεγαλύτερη σημασία.

 
Τα δικαιώματα του καταναλωτή

'Καταναλωτές είμαστε όλοι. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη οικονομική ομάδα, η οποία επηρεάζει, αλλά και επηρεάζεται σχεδόν από κάθε δημόσια ή ιδιωτική οικονομική απόφαση, ...

Περισσότερα...
 
Διαφήμιση


Η διαφήμιση είναι ένας από τους σημαντικότερους κλάδους της οικονομίας. Ποιό είναι το νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία του καταναλωτή.

Περισσότερα...
 
Εναλλακτική λύση

Γιατί να αγοράζουμε τα επώνυμα προϊόντα τα οποία είναι ακριβότερα;
Μπορούμε να αγοράσουμε μη επώνυμα φθηνότερα.

Περισσότερα...
 

Δημοσκόπηση

Ποιος είναι ο κύριος λόγος που θα ακολουθούσατε ένα πρόγραμμα διατροφής;